Nyt se kuumeflunssa-aalto osui vuorostaan meidänperheeseen ja yöt on huonosti nukuttu, kun tytön kova yskintä pitää puolihereillä koko perhettä. Päivä onkin kulunut lapsilla lepäillen ja telkkaa katellen.
Itsellä kuitenkin on energiaa riittänyt kodin siivoamiseen ja lattioiden pesuun.
Muistan aina, että pienenä rakastin koulun ruokaa.
Vaikka koulun ruokaa yleensä haukuttiin ja oli niitä kumiperunoita ym. mulle ruoka maistui aina. Mieleeni on jäänyt ruokia, joita välillä haikeudella muistelen, kuten koulun oranssia nakkikastiketta, keltaista kanaviillokkia mustaherukka hillolla ja kaalijauhelihakeitto, joka tarjoiltiin aina ruisleivän ja juuston kanssa.
Siitä kait mieleeni tuli tehdä tänään perinteistä kaalijauhelihakeittoa.
Kaali ja loraus siirappia jauhelihakeittoon tekee niin hyvän makean maun ja antaa vaihtelua meillä usein syötyyn tomaattimurskapohjaiseen jauhelihakeittoon.
Keitosta tuli melkein yhtä hyvää kuin aina koulussa oli.
Jopa pienempi lapsukainenkin santsasi kolme kertaa. :)
Taitaa vielä huominen päivä mennä näin lepäillen letkeästi. Toivottavasti tämä flunssa ei kiertäisi koko perhettä läpi, mutta se jää nähtäväksi.
Vielä kun itse olen terve ja energinen, lähden tästä illan jumppaan.
Mukavaa viikkoa!
-A-


Voi, paranemisia teidän neidille! Meilläkin pikkupoika kuumeessa, onneksi on virkeä ja oma itsensä sekä ruoka maistuu. Ihmeellisiä nuo pienet ihmiset miten he vaan jaksavat, itse olisin tuollaisissa kuumelukemissa sängyn pohjalla :)
VastaaPoistaKiva kuvakulma tuossa ensimmäisessä kuvassa!
Kiitos Hecu!
PoistaOn se kyllä ihmeellistä miten pienet jaksaa kuumeisenakin touhuta, enemmän saa toppuutella niitä olemaan rauhassa ja lepäillä. Onneksi kuume on täällä hellittänyt ja tytärkin pääsi tänään eskariin. Odotti sitä jo niin kovasti.
Paranemisia myös teidän pienelle pojalle!