Olen joka joulu askarrellut itse joulukortit. Siitä on tullut jo ihan tapa ja tuntuisi jo hassulta jos ostaisin kortit valmiina. Tykkään uppoutua välillä askartelunmaailmaan. Vaikkakin usein korttien teko on jäänyt viime tinkaan ja olen juossut postiin aina viimeisinä postituspäivinä. Muutenkin on kiva lähettää läheisille sukulaisille ja ystäville perinteinen kortti. Niitä on myös kiva saada.
Tänävuonna päätin olla ajoissa. Ideakin korttiin syntyi hetkessä ja yksinkertaisuudellaan ja helppoudellaan toteuttaa ovat kortit jo valmiit.
Hain pihalta katajanoksan, josta napsin pienen pätkän paksuneulaista oksaa ja liimasin korttiin. Mietin, variseeko neulaset kortista, mutta eivät varise. Liima pitää hyvin neulaset kiinni. Tein testikortin muutama viikko sitten ja kortti on edelleen kelpo kunnossa.
Tällaisella kortilla meidän perhe toivottelee hyvää joulua tänä vuonna.
Olisimpa ottanut aina kuvat aikaisempien vuosien korteista. Olisi kertynyt kiva muistokokoelma joulukortteja.
Onko siellä tapana askarrella kortteja vai lähteekö mielummin kaupan kortti postiin?
Nykyisin taitaa moni myös toivotella ihan vain mukavalla tekstiviestillä.
Hyvää loppuviikkoa!
-A-
Upeat kortit! Minullakin on ollut tapana askarrella kortit itse, mutta tänä vuonna tuli ajanpuute vastaan. En kuitenkaan ostanut valmiita kortteja, vaan teetätin joulukortit itse ottamastani valokuvasta :) Eikös sekin lasketa itsetehdyksi? :D
VastaaPoistaKiitos!
PoistaValokuvakortit on toinen kiva vaihtoehto ja kyllähän siinäkin täytyy kortti itse suunnitella. Lasketaan siis itsetehdyksi. ;)
Kiva idea!
VastaaPoistaPisteenpä muistiin ensi vuotta varten ;)
Monena vuonna olen askarrellut itse kortit, tänä vuonna teetätin kuvat valokuvista.
Valokuvakortit onkin kovassa suosiossa. Joskus olen myös lähettänyt sellaisen, jos olen onnistunut saamaan lapsista nätin jouluisen yhteiskuvan. :)
Poista