Yhtenä viikonlopun aamuna heräsin energiaa täynnä ja aamukahvia juodessa ehdotin maalattaisiinko keittiön suurten ikkunoiden pokat. Kun mies vastasi onnekseni heti myöntävästi, olimmekin jo melkein sillä sekunnilla maalikaupoilla. ;) Täällä kun on käynnissä vähän suurempi remontti ja kaikki olohuoneen ja keittiön verhot on otettu pois on ruskeat ikkunanpuut pistäneet pahasti silmään. Ne kun olen niin hyvin onnistunut peittämään valkoisilla sivuverhoilla ja edessä olevilla harsoverhoilla.
Lopputulokseen olen taas hyvin tyytyväinen.
Keittiön on taas entistä valoisampi. Ajattelin luopua kokonaan entisistä verhoista. Harsoverhot olivat jo melko harmaantuneet ja kuluneet. Myös Ikean purjerengasverhot saivat lähteä. Luonnonvalkoisen värin vuoksi näyttivät valkoista seinää vasten enemmänkin kellertävän valkoisilta, mikä jo pitkään haittasi silmääni. Olen mielummin kokonaan ilman verhoja, kunnes löydän hyvät. Kyllähän verhot tuovat lämpöä ja kodikkuutta, täytyy vain löytää ne oikeat. Mielessä olisi puhtaan valkoiset, hieman kiiltäväpintaiset verhot.
Pientä vaihtelua keittiöön sain jakamalla kuusi tuolia pöydän ympärille. Tähän asti olen aina pitänyt kolme tuolia vastakkain. Pieniä omaan silmään piristäviä juttuja. ;)
Keittiön lamppua en ole vieläkään löytänyt ja osannut varmasti päättää mikä se olisi. Mutta se on ihan ensimmäisiä hankintalistallani.
Seuraavaksi ajattelin valottaa vähän meidän muuta kodin remonttia. Tähän asti ei ole ollut vielä oikein mitään näytettävää, mutta nyt on asiat hiukan edistyneet.
Aurinkoisia päiviä, nautitaan niistä!
-A-





Kyllä tuli paljon valoisamman ja paremman näköistä!
VastaaPoistaKiitoksia Marru. Kova homma mutta kyllä kannatti. :)
PoistaOn se vaan ihmeellistä, miten valtavan suuri vaikutus koko huoneen yleisilmeeseen pelkästään ikkunanpuitteiden värillä on! Sitä ei välttämättä tule edes ajatelleeksi, ennenkuin omin silmin näkee.
VastaaPoistaMuistan kun kuulin, että meille tulee ikkunaremontti, niin olin vähän tyytymätön. Mä ajattelin, että olisivat rempanneet vaikka kylppärit mieluummin, ajattelin vaan, että eihän nyt uudet ikkunat oikein mitenkään varsinaisesti tilaa muuta. Voi miten väärässä olinkaan! Meillä tapahtui valkoisten ikkunapokien myötä ihan sama efekti, kuin mitä näissä sunkin kuvissa selvästi näkyy: paitsi että itse ikkunat näyttävät suuremmilta, koko tila näyttää ihmeellisellä tavalla valaistuneen!
Upea ja raikas lopputulos!
Kiitos Dara! Kyllä näin on, miten yllättävä muutos se onkaan. :)
PoistaKyllä se vaan muuttaa ilmettä kovasti, hyvä tuli. Minun pitäs vielä vierashuoneen ikkunanpokat maalailla sitten olis talon kaikki ikkunat käyty läpi. Voi innolla odotan mitä ootte puuhaillu kodin parissa :)
VastaaPoistaTeillähän on hyvällä mallilla jos yhdestä huoneesta enää puuttuu. Meillä vielä monta ikkunaa jäljellä. Täytyy tehdä aina inspisten ja energiapuuskien mukaan. ;)
PoistaIso muutos nuo valkoiset ikkunanpokat. Ihanaa saada kaikki valo ja maisema kunnolla esille. On vaan yllättävän kova työ noiden pokien maalaus, itsekin sitä tein entisessä kodissa. Tsemppiä remonttihin!
VastaaPoistaKiitokset! Tsemppiä tässä välillä tarvitaankin. :) Kyllä valo ja maisema tulee nyt esille eikä tarvitse enää välttämättä peittää verhoilla.
Poistasamoissa hommissa mies täällä. kummasti tulee valoa lisää!
VastaaPoistaAi siellä sama meininki. :) Kyllä tämä urakka kannattaa :)
PoistaTodella kaunis koti teillä ja taidolla sisustettu :) jään innolla seurailemaan <3
VastaaPoistaOi kiitos! Ihana kuulla. Kiva jos jäät seuraamaan! :)
Poista