tiistai 1. huhtikuuta 2014

Valkoista maalia ikkunaan

Hui, kun viikot menee niin haipakkaa tahtia. Täytyy välillä tännekin päivittää kuulumisia. Lattiaremontti on vielä kesken, mutta palaan siihen vielä myöhemmin.
Olohuoneen lattiaa tehdessä välillä aikani kävi pitkäksi, kun mies sahasi laminaatteja eikä minusta ollut sillä hetkellä avuksi. Tuntui toimettomalta vain odottaa, joten keksin aikani kuluksi maalaushommia. Jo pitkään on silmääni haitannut meidän kodin vanhat ruskeat ikkunanpuut. Ne oikeen hyppi silmille varsinkin keittiön suuntaan katsoessa. Valkoista maalia oli jäänyt sopivasti kaapin perukoille. Niinpä maalasin keittiön ruokailutilan ikkunan.

 
Ja seuraavaksi ikkuna ennen maalausta.
 
 
Poika ei itse enää suostunut syöttötuoliin vaan haluaa istua siskon vieressä normi tuolilla, joten olen päässyt eroon syöttötuolista. Myös nurkassa oleva hylly ei miellyttänytkään olemassa olollaan joten sitäkään ei ole enää siellä. Verhotkin on otettu pois pelistä. Pelkistetty tyyli on vaan se minun juttu!
 
 
 
 
 
 
Maalasimme vain ikkunan sisäpuolen. Maalia kului kaiken kaikkiaan neljä maalikerrosta, jotta lopputulos oli tasainen ja tarpeeksi peittävä. Onneksi mies osallistui myös maalaushommiin, oli siinä sen verran kova homma. Keittiön toinen ikkuna onkin maalattu jo aikaisemmin, mutta siitä on postaus jäänytkin tekemättä.
 
Enää ei ikkunanpuut pistä silmään niin pahasti. Lopputulos raikastui mielestäni taas entisestään. Pieniä juttuja, suuri muutos. ;)
 
Aurinkoisia päiviä!
 
-A-
 
 

10 kommenttia:

  1. Aivan huikee muutos. Oliko ikkunat suojattu jotenkin vai pelkkä maalarinteippi suojana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Piitu! Maalarinteipillä suojasin tarkasti ikkunan reunat ja seinän sekä lattialle paperit suojiksi. Vielä olisi monta ikkunaa maalaamatta mutta nämä oli näkyvimmät ikkunat.

      Poista
  2. Samaa olen suunnitellut täälläkin, tummat meilläkin ja ahistaa niin vietävästi ;) mitä maalia käytit? Raikaistui kyllä huomattavasti tuo tila.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Maalasin Helmi kalustemaalilla. Kiiltävä ja peittävä maali. Kova urakka mutta lopputulos on hyvä.

      Poista
  3. Wau, mikä muutos. Kyllä kannatti :))!

    VastaaPoista
  4. Major difference! Sain taas uutta puhtia omien ruskeiden ikkunan puitteiden maalaamiseen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hyvä hyvä! Suosittelen vaikka meilläkin olisi vielä monta ikkunaa maalattavana jos vain jaksaisi. :)

      Poista
  5. Hyvältä näyttää! Meillä on kanssa ruskeat ikkunat ja oon miettinyt niiden maalaamista. Sitä oon miettinyt että riittäisköjos maalais vaan sisäpuolelta, mutta oon aina ajatellut että se ois huonon näkönen.. Mutta en tiiä, todennäkösesti tulee maalattua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pelkkä sisäpuolen maalauskin on aikamoinen urakka, mutta kyllä se on parempi ja raikastaa huomattavasti jos ruskeat ikkunanpuut ei miellytä. Ja jos vaan puhtia riittää niin maalaat kokonaan. :)

      Poista