tiistai 8. huhtikuuta 2014

Uudet matot

Olen vihdoin löytänyt uudet olohuoneeseen sopivat matot! Etsinnässä oli siis vaaleanharmaat matot vanhojen valkoisten karvalankamattojen tilalle. Mielessäni pyöri Hobby Hallin harmaat Koodi Shine- ryijymatot, mutta hiukan epäröin taas karvalankamattojen ostoa. Halusin tällä kertaa jotain erilaista. Luin myös paljon hyvää Pappelinan Svea -matoista, miten helppo hoitoisia ja pitkäkestoisia mattoja ovat, varsinkin kun meillä on myös koira perheessä. Niinpä Hobby Hallin matto-osastolla silmääni osuivat nämä kauniin harmaat Saltex River-vinyylimatot.

 
 
 
 
 

 
 
 
Maton pinta on vinyyli/polyesteriä ja pohja huopaa. Tahrat voi pyyhkiä helposti pois kostealla liinalla. Matto sopii erityisesti keittiöön ja eteiseen sekä katetuille terasseille ja parvekkeille. Meille matot päätyivät ihan olohuoneeseen ja sopivatkin sinne värinsä puolesta mielestäni loistavasti. Matossa on kauniin vaaleanharmaan lisäksi vivahde valkoista samoin, kuin takkanurkkauksen sohvan kankaassa.
Olen hyvin tyytyväinen mattovalintaan. Kodin ilme tuntuu raikkaammalta ja modernimmalta näillä selkeälinjaisilla ja helppohoitoisilla matoilla.
 
Kohta on pääsiäinen ja tämäkin koti voisi kokeilla pääsiäisen kunniaksi jotain väritehostetta. Pienet väriläiskät voisi olla hetkellisesti oikeen kiva piristys!
 
-A-

8 kommenttia:

  1. Kivan näköiset matot. Tuollaiset voisi olla hyvät myös meille. Mä oon jo niin kyllästynyt karvalankamattoihin. Alkaa myös tuntumaan että saisi olla joku muu maton väri kuin valkoinen, mikä ei meillä pysy kovin kauan valkoisena. Miehelle tuossa hieman vihjailin että vaalea lattiakin olisi aika kiva. Aurinko kun paistaa sisään niin tummasta näkyy jokaikinen pölyhiukkanenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marru! Vähän oli jo kyllästymisen merkkejä täälläkin karvalankamattoihin. Aikaisemmin halusin raikastaa tummaa lattiaa valkoisilla matoilla. Nyt valkoista lattiaa vasten sopii ihan minkä värinen matto vain eikä likakaan näy värillisissä matoissa niin helposti. Lattian vaihdossa ajattelin siis silloin jo mattoja ja sitä että ei tarvitsisi enää pitää ainoastaan valkoisia mattoja ja miettiä niiden puhtaana pitoa. Voin kyllä suositella näitä ;)

      Poista
  2. Tyylikkäät matot ja sopii niin hyvin. :)

    VastaaPoista
  3. Wau, tosi kivan näköisen ja kiitos vinkistä! Olenkin etsinyt pidemmän aikaa meille olkkariin mattoa..ehkä tämä voisi olla se??! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja ehkäpä tämä olisikin se, ei kun Hobby Halliin ;)

      Poista
  4. harmonista ja yhdenmukaista, kauniit matot!

    VastaaPoista