lauantai 4. huhtikuuta 2015

Ruohon tupsua Pentikiltä


Tänään aamulla oli aikainen lähtö perheen kanssa viettämään päivää Rantasipi Aulangon kylpylään.
 Viikon kovan kuntoilun jälkeen tuntui parhaalta päästä hierontaan sekä lasten kanssa lillumaan kylpylän poreisiin.

Ennen lähtöä siistin kodin ja katselin pöydällä olevia mielestäni oikein hauskoja ruohontupsuja, jotka lapset istuttivat pilttipurkkeihin. Ruohon siemenet olivat tavallista suurempia, kuin perinteinen rairuoho. Tupsut ovat kasvaneet pitkiksi ja harottivat hauskasti. 
Päätin lisätä niihin perinteiset pienet tipuset ja tupsuista tuli mielestäni entistä hassummat. 

Tällaisia rairuohoja ei varmasti ihan joka kodissa ole näkynyt. :)






Paluumatkalla kylpylästä kotiinpäin ajaessa pysähdyimme Nurmijärven Myllykukkoon, jossa kävin pikaisesti vilkaisemassa Pentikin tehtaanmyymälää. 

Onnekseni se oli tänään auki, nimittäin mukaan tarttui nämä ihanat vaaleaa kumipuuta olevat pienet leipälautaset, jotka ajattelin matchaavan täydellisesti keittiön tuolien kanssa ja oikeassa olin. 





Näistä on mukava tarjoilla pientä välipalaa tai laittaa vaikka alustaksi hauskoille ruohontupsuille.

Hyvää pääsiäistä!

-A-





14 kommenttia:

  1. No on ehdottomasti hauskimmat heinät tälle pääsiäiselle :) Ja hyvät löydöt nuo lautasetkin!

    Uusi lukija ilmoittautuu, todella kiva blogi sulla :) Leppoisaa pääsiäisen jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauskat heinät kyllä! :)
      Kiitoksia ja mukavaa saada uusi lukija mukaan. Samoin oli myös kiva löytää uusi blogi ja liityin myös lukijaksesi. :)

      Poista
  2. Hauskat ruohotupsut. Olisivatkohan ohraa... Tosi kivat myös nuo leipälautaset. Sopivat kauniisti teidän keittiöön ja niitä voi varmaan kivasti yhdistellä erilaisiin kattauksiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisa J! Harmi etten katsonut tarkemmin mitä siemenet olivat, mutta hyvin onnistui kun taas perinteinen rairuoho ei onnistunut ollenkaan.
      Lautaset oli hyvä löytö. Täytyy kokeilla nimenomaan yhdistellä muuhun kattaukseen :)

      Poista
  3. Ihanat heinät :) Meilläkin kylvettiin pilttipurkkeihin, neiti toi idean eskarista :D Teillä on niin upeaanäköinen ja valoisa ruokailutila <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Johanna! Taitaa meidänkin idea tulla päiväkodista. :)

      Poista
  4. Hauskat ovat, ajatushan on se pääasia tässäkin:) Kivat ovat myös nuo aluset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kyllä vain ajatus on tärkein ja tekemisen ilo. :)

      Poista
  5. Hauskat pääsiäisruohontupsut! Ja onnea uusille keveille tuoleille! Oikein nätit ovat.
    Mukavaa pääsiäisen jatkoa, hyviä nämä pyhät kun ehtii pitkästä aikaa blogejakin tutkimaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ansku! Kiva kuulla ja hyvää pääsiäistä sinne sinullekin! :)

      Poista
  6. Leipälautaset näyttävät todella kivoilta! Kivaa vaihtelua ainaisille lautasille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Elisabete! Ajattelin samoin että hiukan vaihtelua ainaisiin valkoisiin lautasiin :)

      Poista