Aikaisemmin siellä oli Lack- hyllyt päätyseinällä, jossa säilytin takkapuita ja koriste-esineitä sekä yksi valkoinen nahkainen nojakeinutuoli.
Pidin kovasti tästä sisustuksesta näinkin, mutta jokin ei tuntunut kuitenkaan ihan sellaiselle mitä olin aina takkahuoneelta toivonut. Takka tässä kodissa oli yksi unelmieni täyttymys, mutta sen polttelu on jäänyt vähemmälle ehkä huoneen viihtyvyyden takia.
Jos kuvittelen huoneen tyhjäksi ja saisin sisustaa sen kokonaan uudelleen toivoisin sinne ison löhökulmasohvan muhkutyynyineen ja torkkupeittoineen. Siellä voisi ottaa rennosti päiväunia, lukea lehtiä, istua saunan jälkeen ja poltella takkaa ja kaikkein tärkein; siellä mahtuisi olemaan koko perhe yhdessä samaan aikaan.
Tätä ajatusta lähdin toteuttamaan ja koska huone on melko pieni, ei sinne suurta kulmasohvaa mahtuisi ja mistä löytäisin niin pienen juuri tähän huoneeseen sopivan täydellisen sohvan. Mitat ovat maksimissaan 220x220cm.
Sitten huomasin nämä: Ikean Söderhamn moduulisohvat.. Sarjaan kuuluu erilaisia istuinosia, joita voi käyttää yksinään tai yhdistellä erilaisiksi kokonaisuuksiksi.
Yllä olevaan kuvaan olen hahmottanut teipillä lattiaan sohvan mittoja.
Yksi kulmapala+ kaksi yhden istuttavaa osaa= Meille juuri sopiva kulmasohva
Kävimme koeistumassa tätä sohvaa paikanpäällä ja olimme miehen kanssa molemmat positiivisesti yllättyneitä, miten hyvältä sohva tuntui. Se on tarpeeksi syvä rentoon oleskeluun, miellyttävän pehmeä istua sekä moderni ilme miellytti meitä molempia.
Väri olisi Isunda harmaa. Mielestäni tämä harmaa sävy oli hyvin kaunis ja samaa sävyä kuin olohuoneen sohvatyynyt sekä shaali. Valkoinen lanka pujottelee vaalean harmaassa kankaassa tehden harmaan sävystä raikkaan.
Valkoista kangas-sohvaa emme halua helpon likaantumisen takia ja valkoinen nahkasohva ei nyt houkuta vaikka olohuoneessa nahkasohvat onkin, koska haluamme takkahuoneeseen vähän pehmeämpää ja rennompaa tunnelmaa.
Yhdistäisin tähän harmaan sävyyn valkoisia sohvatyynyjä ja valkoisen shaalin tuomaan raikkautta.
Tässä suunnitelmani ja en malta odottaa, että saan tämän toteutettua ja pääsemme koko perheen kesken istuskelemaan takkatulen äärelle!
Vielä minua kiinnostaa teidän mielipide sohvan väristä. Valitsisitko tämän harmaan, vai oletko valkoisen kannattaja? Vai kokonaan jonkin muun piristävän värin kannalla? Mielipiteitä lukisin mielelläni vaikka melkein olen jo tämän päätökseni tehnyt. :)
Hyvää yötä!
<3
-A-






Harmaalle liputan mä :)! Se on monikäyttösempi jotenkin ja turvallisempikin.
VastaaPoistaKiitos mielipiteestä ja kommentista! :)
PoistaTuo harmaa näyttää aivan täydelliseltä! <3 Hyvä valinta. Ottaisin tuon. :)
VastaaPoistaKiitos Jemina! Ihastuin myös tuohon täydelliseen harmaaseen :)
PoistaAika lähelle takkaa meinaat sohvan laittaa... Oletko huomioinut, mitä kuumuus voi tehdä sohvan kankaalle? Entäs muutoin paloturvallisuus?
VastaaPoistaKiitos kommentistasi! Tärkeitä asioita huomioida ja itsekin mietin juuri sitä ettei sohva tulisi liian lähelle tulisijaa. Takan sydän on onneksi melko syvä. Mietin myös parempaa kipinäsuojaa takkaluukulle.
PoistaHei, oletko miettinyt, että sohva voisi olla toisinpäin, kuin jakamassa tilaa olohuoneen kanssa. Eli siis niin, että sohvan kulma olisi takkaa vastapäätä.
VastaaPoistaHei! Olen miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, mutta erityisesti pidän siitä, että takka olisi osa olohuonetta enkä rajaisi sitä pelkäksi takkahuoneeksi. Sen takia muuttaessa tähän asuntoon poistimme kokonaan takkahuoneen ja olohuoneen välisen seinän. Kiitos kuitenkin oikein hyvästä ehdotuksesta!!
PoistaHienoja suunnitelmia, jään odottelemaan upeaa lopputulosta, kivaa viikonloppua <3
VastaaPoistaKiitos Tuisku!
PoistaIhanaa viikonloppua sulle myös! <3
Blogissani on sinulle haaste http://valkoisentalonarkea.blogspot.fi/2014/01/haaste-bloggauspaikka.html
VastaaPoistaMukavaa viikonlopun jatkoa! :)